چگونه کمردرد را خوب کنیم؟ 7 راه کاهش درد کمر | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

چگونه کمردرد را خوب کنیم؟ 7 راه کاهش درد کمر | پزشکی


میلیون‌ها محصول وجود دارد که تضمین می‌کند درد کمرتان را مناسب خواهد کرد. اما من فهمیدم تغییر دادن عادات هر روزه‌ام واقعا اثری ماندگار دارد و خیلیی از این تغییرات، آسان و در دسترس هستند.

  1. زیادتر از ۴۵ دقیقه ننشینید.

طی سال‌های گذشته،“عادت یک جا نشینی” تبدیل به یک آیین ویروسی شده‌است. اصل کلام این‌که زندگی یک‌جا نشینی ما که درحال پیشرفت هم است، زیادتر از تقریبا تمام سموم تولید شده توسط بشر و مریضی‌های تمام‌گیر، درحال کشتن ماست.

انسان اولیه تحرک زیادتری داشت اما زندگی روزانه ما، ما را از تخت‌خواب تا صندلی، از آنجا تا اتومبیل، از اتومبیل تا صندلی و مجدد از صندلی تا کاناپه می‌برد! زمانی که برای اولین بار درمورد ریسکات نشستن چیزهایی فهمیدم، تصور می‌کردم عادت به ورزشمناسب و ملایم، برخی از اثرات تنبلی را خنثی خواهد کرد اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد ساعاتی که صرف نشستن می‌شود، واقعا اصلی ترین علت مرگ و میر است و این‌که چندروز در هفته، پیش از آغاز ۸ ساعت بی وقفه پشت کامپیوتر نشستن، در جلسات دوسیکل دسته جمعی شرکت می‌نمایید، چندان سودمند و تعیین کننده نیست.

زمانی جسم شما زیادتر از ۴۵ دقیقه در یک وضعیت ثابت می‌ماند، مغز شما آن وضعیت را تثبیت می‌کند. نشستن سبب می‌شود برخی از عضلات‌تان کوتاه شوند، و اگراین حالت، تثبیت شود، محور جسم شما انحنا نمایان کرده و زمانی که ایستاده‌اید، کج وخمیده خواهید بود. درنتیجه، تایمر گوشی‌تان را مرتب کردن نمایید تا هر یک‌ساعت از جا بلند شوید و دور اتاق گام بزنید و حرکت نمایید. می‌توانید پُر کردن لیوان آب‌تان را بهانه نمایید.

  1. برای کمرتان جای مناسبتری درست نمایید.

یکی از مناسبترین کارهایی که مدتهاست برای کمرم انجام داده‌ام، صندلی گودرفته و وحشتناکم را با یک الگو اداری ارگونومیک خیلی مناسب، جانشین کردم. زیادتر صندلی‌های خوب برای کمر، لزوما زیبا و خوشایند نیستند و شما زیادتر برای عملکرد آن پول داده‌اید تا شکل ظاهری آن. نتیجه این‌که من وقت کمتری را روی این صندلی می‌مانم و درنتیجه پولی که بابتش داده‌ام، بازدهی مناسب و سودمندی برایم داشته است.

یادتان باشد زوایای بدن‌تان؛ بازوها و پاهای‌تان بایست زاویه ۹۰ درجه داشته باشد و خط نگاه‌تان مستقیما به جلوی‌تان باشد نه خمیده به طرف پایین. برخی از مردم ضروری است مانیتورشان را بالا آورده و صفحه کلید را پایین بیاورند. اگر صندلی شما خیلی بلند است، می‌توانید برای ایجاد تعادل زیر پاهای‌تان چیزی بگذارید.

  1. لگن ویژهره‌تان را تثبیت نمایید.

لگن ویژهره، پایه ستون فقرات است و از آن جوری پشتیبانی می‌کند که با خیلی از کارهای دیگر نمی‌توانید این‌چنین از آن پشتیبانی نمایید. پیلاتس، تمرین شگفت‌انگیزی برای خیلیی از این عضلات دردناک است. تثبیت میانه بدن، مناسبترین راه برای حفظ ستون فقرات در راستای درست است. اگر جزو کسانی هستید که کمرتا را مدام رها می‌نمایید، بایست برای تثبیت این ناحیه زمان بگذارید.

  1. به پشت بخوابید.

رتبه بندی‌ ویژهی برای وضعیت خواب وجود دارد که بیانگر رابطه آن با تندرستی جسم است. روی شکم خوابیدن، بدترین وضعی خواب است چون حمایتی برای جسم وجود ندارد مخصوصا روی تشک نرم و جاذبه زمین سبب انحنای ستون فقرات می‌شود. به پلو خوابیدن تا اندازه‌ای مناسبتر است، مخصوصا اگر بالشی بین پاهای‌تان باشد. اما مناسبترین وضعیت برای راستای بدن، خوابیدن به پشت است.

یک بالش یا متکا زیر زانوهای‌تان بگذارید و بازوهای‌تان را در طرفین‌تان رها نمایید یا روی شکمتان بگذارید. مدتی طول می‌کشد تا به این وضعیت عادت نمایید، اما حداقلتلاش نمایید در این وضعیت به خواب بروید و سپس خودتان را آزاد بگذارید تا در طول شب، وضعیت‌تان را تغییر دهید.

  1. پوشیدن کفش پاشنه بلند را ممحدوده نمایید.

به‌عنوان یک زن می‌دانم که پوشیدن کفش طبی همیشه و تمام جا، واقع‌گرایانه نبوده و از دید فرهنگی هم قابل قبول نیست اما می‌توانیم با ممحدوده کردن پوشیدن کفش پاشنه بلند به موقعیت‌های ویژه، به خودمان یاری کنیم. کفش پاشنه بلند نه تنها برای پاهای شما سخت است بلکه سبب می‌شود تعادل میانه بدن‌تان به جلو بیفتد و به پایین کمرتان فشار وارد شود.

پوشیدن مداوم کفش پاشنه بلند قادراست سبب کوتاه شدن ماهیچه ساق پای‌تان شود، و زمانی پابرهنه راه می‌روید یا کفش اسپرت به پا دارید، کج و ناراست خواهید بود. اگر در محل کارتان کفش پاشنه بلند می‌پوشید،تلاش نمایید عادت‌تان را تغییر داده و زمان رفت و آمد و زمانی پشت میز نشسته‌اید، کفش اسپرت یا بی پاشنه بپوشید.

  1. با زانوهای نرم و آسان راه بروید.

سفت کردن زانوها سبب کم شدن جریان خون در پاها شده و ماهیچه‌های تان را سفت می‌کند. زمانی می‌ایستید،تلاش نمایید بدن‌تان را تا اندازه‌ای تعدیل نمایید و اجازه دهید زانوهای‌تان در وضعیت نرم و انعطاف‌پذیر باشند. این وضعیت را در پیاده روی و ورزش هم حفظ نمایید.

  1. استرس را رها نمایید.

پزشک جان سارنو در مورد اثر ذهن روی کمر، بیشتر نوشته است. ناخودآگاه، زمانی استرس داریم، بخش‌های متفاوت جسم را سفت و منقبض می‌کنیم. اگر کمرتان مسئله دارد و هموقت نگرانی بیشتری را هم در زندگی تجربه می‌نمایید، اهمیت این را دارد که از مدیتیشن یا دیگر تکنیک‌های آرام‌سازی برای رها شدن از تنش‌های درونی مصرف نمایید.

۳ دیدگاه

  1. نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد